Köpvillkor

Priser

Alla köp på hemsidan görs i svenska kronor (SEK). Priserna är inkl moms om inte annat anges. Priserna inkluderar inte avgifter avseende frakt, fakturabetalning etc. vilka anges separat i kassan. 
Kunden kan betala på flertalet sätt som anges i kassan, kontokortsbetalning, fakturabetalning, delbetalning eller Swish. Alla typer av betalningssätt sker via vår samarbetspartner Klarna och deras betallösning Klarna Checkout. Vid genomförande av köp i kassan godkänner kunden även Klarnas villkor. Kreditupplysningar som tas av Klarna vid köp med faktura eller delbetalning påverkar inte kundens kreditvärdighet.

Leverans och transport

Normal leveranstid är 2-5 arbetsdagar inkl tillverkning. Vi frånsäger oss ansvar för försening i form av försenade leveranser av material från våra leverantörer samt förseningar i transportledet till er som kund. Vi kommer meddela kunden om en sådan försening kommer att ske. Är er order inte skickad efter 7 arbetsdagar har ni rätt att häva köpet och återfå fullt belopp till belastat konto om så önskas.

Måttavvikelser

Måttavvikelser på produkter kan förekomma med upp till 4%. Genom att du godkänner våra köpvillkor så avsäger vi oss allt ansvar om din produkt inte håller exakt de mått som anges i butiken. Detta gäller främst större dekor och dekaler. Behöver din produkt hålla exakta mått av någon anledning så kontakta oss innan din beställning så vi är medvetna om detta så fixar vi exakt de mått du vill ha. 

Användning och placering

Tänk på att vissa av våra produkter samt val av placering av dessa är olagliga att använda på fordon i trafik. Vi tar inget ansvar på hur du använder produkterna och placerar dessa. Är du osäker på regler och lagar kring detta så finns det information om detta på nätet. Vi länkar inte dig vidare utan du ansvara själv för att hitta rätt och riktig information kring detta.
Vi tar inget ansvar för skador som kan uppstå på de underlag kunden väljer att montera våra dekor och dekaler. Oavsett om det är vid montering eller vid demontering. Montering sker på egen risk.

Ångerrätt

Kunden har i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning rätt att ångra eller returnera sin beställning inom 14 dagar från den dag då kunden tog emot beställd vara. Produkter som är specialtillverkade för kund, gäller ej öppet köp eller ångerrätt. Vill du utnyttja din ångerrätt ska du kontakta oss via e-post info@premiumdekaler.se. Varan skall returneras inom 14 dagar från och med att du kontaktat oss om att du vill utnyttja din ångerrätt. 

Reklamation

Våra produkter har 1 års garanti men produktgarantin gäller inte fel som uppstår efter att produkten använts eller monterats på felaktigt vis. Reklamationsrätten omfattar varor som är felaktiga enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Är det fel på någon vara eller om en vara saknas måste kunden kontakta Premiumdekaler inom rimlig tid. Om varan är felaktigt eller defekt så kräver vi att du skall skicka bild till oss. Efter godkännande kommer hela beloppet att returneras kunden. Kontakta oss via e-post på info@premiumdekaler.se

Transportskada

 Har en transportskada uppstått så kontaktar du istället den speditör som levererat din vara fortast möjligt. Helst redan hos ombud vid utlämning.

Tvist

Premiumdekalers mål är att alla våra kunder ska vara nöjda med oss och våra produkter. Skulle en eventuell tvist ändå uppstå har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Force Majeure

Premiumdekaler ansvarar inte för händelser som orsakar förseningar såsom krig, naturkatastrofer, arbetskonflikt, ändrad lagstiftning, myndighetsbestämmelser, förseningar, uteblivna leveranser från underleverantörer m,m som är utanför premiumdekalers kontroll. Vid en sådan situation befrias premiumdekaler från skadestånd och andra påföljder som kan uppkomma. Har detta pågått i mer än 2 månader kan både kunden och premiumdekaler häva köpet utan vidare konsekvenser.